Hej Välkommen till Spanska med Hannika

27.06.2018

Hej

Jag heter Hannika Maria Christina Öberg. Jag har undervisat i språk i över trettio år och jag brukar så här i början av en kurs ta lite tid för att lära känna varandra. Som du ser på bilden är jag barnsligt förtjust i att ha kul. Jag tror det är en förutsättning för att vilja gå igenom vad det tar för att lära sig. 

När vi frågar en enkel fråga som exempelvis. Vad heter du?   Vad kommer ditt namn ifrån?  Vem bestämde att du skulle heta ditt namn?   Med de enkla frågorna har vi ofta startat ett intresse, det är även förvånansvärt att många av oss inte vet. Vi har kanske aldrig tänkt på det. 

Hoy = Idag     Vamos a preguntar  = Ska vi fråga   Como te llamas? = Vad heter du ?   Porque te llamas asi  = Varför heter du så ? Quien te di el nombre  = Vem gav dig namnet?

Vi kommer träffas på ett video möte dag två. Det kommer att skickas en länk till facebook gruppen som heter Spanska med Hannika Välkommen!  

Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång