Dag sex

05.07.2018

Hej igen

Nu går det undan! Idag ska vi tala om dåtid. Det finns olika sätt att tala i dåtid. På svenska säger vi exempelvis Igår talade jag med min syster.  Vi kan även säga Jag har talat med min syster redan. Det är också dåtid.  Vi kan inte lära oss allt på en gång utan den här lilla snabb kursen är till för dig som vill ha ett litet grepp om hur spanskan fungerar. Är du senare intresserad så är du välkommen att ta privat undervisning om du önskar eller om du har en grupp vänner som tycker det skulle vara roligt att starta upp en spanska grupp med mig och ha fjärrundervisning. Då bestämmer vi en given tid under en period och har kontakt via videosamtal. Se gärna även på kontakt sidan där ligger en länk om du vill boka tid direkt. 

Med Dåtid kommer en mängd ord som är bra att ha med sig. 

Ayer = I går   La semana pasada = Förra veckan   Hace una semana = För en vecka sen

Lycka till! Vänligen Hannika


Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång